وکیل پایه یک

دانستنی های حقوقی ,پرسش و پاسخ حقوقی
<-BlogAbout->,وکیل پایه یک,وکیل پایه یک
لحضات خوشی را برای شما از بازدید سایتمان آرزومندیم
 جایگاه تبلیغات شما  جایگاه تبلیغات شما

آنچه از نفقه باید بدانیم

وکیل پایه یک
 

وبسایت حقوقی حمیرا پارسا وکیل پایه یک دادگستری _ در این مطلب به کلیات نفقه می پردازیم بطور کلی با واژه نفقه آشنا شوید و از نحوه تعیین آن ، شرایط پرداخت  و مجازات مردی که نفقه نمیدهد آگاهی یابید.امید است با مطالعه کامل و درک این موضوع حقوقی در صورت نیاز بتوانید آن را بدون کوچکترین مشکلی مطالبه نمایید. 

منظور از نفقه چیست؟

در قانون و فقه اسلامی، نفقه نوعی درآمد برای بانوان، فرزندان و پدر و مادر نیازمند محسوب می شود. در واقع نفقه عبارت است از تأمین هزینه جاری زندگی که شامل خانه، اثاثیه منزل، غذا، لباس، دارو و درمان می شود. معروف ترین آن مربوط به نفقه همسر است. اما نفقه طبق قانون به فرزندان و پدر و مادر شخص توانمند هم تعلق می گیرد.در قانون و فقه اسلامی، نفقه نوعی درآمد برای بانوان، فرزندان و پدر و مادر نیازمند محسوب می شود. در واقع نفقه عبارت است از تأمین هزینه جاری زندگی که شامل خانه، اثاثیه منزل، غذا، لباس، دارو و درمان می شود. معروف ترین آن مربوط به نفقه همسر است. اما نفقه طبق قانون به فرزندان و پدر و مادر شخص توانمند هم تعلق می گیرد.

 

نویسنده : دفتر حقوقی
تاريخ : سه شنبه 18 دی 1397 ساعت: 14:40
بازدید : 221

از پلاک ثبتی بیشتر بدانید

دانستنی های پلاک ثبتی
 

وب سایت رسمی حمیراپارسا وکیل پایه یک دادگستری_ اگر شما اقدام به خرید و یا فروش املاک نموده باشید حتما عنوان پلاک ثبتی را شنیده اید ، در این مطلب به تعریف پلاک ثبتی و اهمیت آن پرداخته ایم.پلاک ثبتی بخشی از شناسنامه ملک و یا آپارتمان است که توسط اداره ثبت اسناد و املاک مشخص می شود و به منزله کد ملی املاک می باشد.

پلاک ثبتی در محدوده قوانین ثبتی آپارتمان و در کل ملک قرار می‌‌گیرد. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای آن‌که بتواند املاک و اراضی را شناسایی کند، ابتدا محل وقوع (قرارگیری) آن‌ها را ارزیابی می‌کند. به همین دلیل، اراضی را تقسیم و طبقه‌بندی می‌کند. این تقسیم‌بندی از استان‌ها شروع می‌شود و طبق آن اراضی به واحدهای کوچکتر و قابل شناسایی تفکیک و تقسیم می‌شوند. هر کدام از این واحدها یک بخش نامیده می‌شود.

در مرحلۀ بعدی هر بخش ثبتی به قطعات کوچکتری تقسیم می‌شود که به هر کدام از این قطعات به اصطلاح قطعۀ اصلی می‌گویند. یک شماره یا کد شناسایی برای هر کدام از این قطعات اصلی در نظر گرفته می‌شود که به آن شمارۀ پلاک اصلی گفته می‌شود.

این قطعات اصلی هم به قطعات فرعی و کوچکتر تقسیم می‌شوند. از آن‌جا که قطعات اخیر مانند فرزندی در دل قطعۀ اصلی ایجاد می‌شوند، قطعۀ اصلی را قطعۀ مادر هم می‌نامند.

اما تقسیم‌بندی به همین‌جا ختم نمی‌شود. در سال‌های بعد طی عملیات شهرسازی و ساختمان‌سازی هر کدام از قطعات فرعی دوباره به قطعات کوچکتر تقسیم می‌شوند.  حال برای شناسایی قطعات فرعی و کوچکتر از یکدیگر و همچنین تقسیمات بیشتری که در قطعۀ مادر ایجاد می‌شود، چه راه‌حلی وجود دارد؟

 

نویسنده : دفتر حقوقی
تاريخ : دوشنبه 10 دی 1397 ساعت: 21:51
بازدید : 250

صفحات وب

درباره وب

ابر برچسب

    امکانات وب

    خبرنامه

    عضویت

    نام کاربري :
    رمز عبور :

    آمار سایت

    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 23
    تعداد کل نظرات : 0